Generelle oplysninger

Garn Garagen

Ved NoPB ApS
CVR-nr. 43 52 42 24
Rådhus Alle 5
8830 Ørum, Tjele



Tlf. nr.: 22 13 95 34
E-mail: butik@garn-garagen.dk

Bestilling

KØB trin-for-trin.
Find den ønskede vare.
Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".
Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.
Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".
På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".
Bekræft ordre - opsamling af bestilling og en data du har indtastet.
Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.
 

Betaling

Garn-garagen.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, Maestro, VISA-Electron og VISA. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Garn-garagen.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til butik@garn-garagen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene til den konto, som blev brugt til betaling, hvis ikke andet er aftalt. 
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på vores adresse angivet under reklamationsafsnittet.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

OBS! Du kan købe fragtseddel her.

Levering

Levering & Fragtpriser (01-04-2020)

Vi pakker og sender din ordre indenfor 1 – 3 arbejdsdage efter at have modtaget den.

Vi sender med den valgte fragtmetode. Rettidig levering forudsætter, at GLS og PostNord overholder deres leveringstider. Såfremt der sker forsinkelser hos GLS eller PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen til dig.

Fragtpriserne i Danmark er følgende:

GLS pakkeshop 39 kr.

GLS direkte til firmadresse 57,50 kr.

PostNord frit afhentningssted 61,25 kr.

Fragtprisen tillægges din ordre. Køber du derimod over DKK 294, leverer vi fragtfrit i Danmark. Når der sendes fragtfrit, forbeholder vi os retten til at sende til GLS pakkeshop. 

Når du vælger levering med GLS, så er der 2 valgmuligheder. Du kan vælge GLS pakkeshop. Her vælger du selv hvilken pakkeshop, hvor du ønsker at afhente din pakke. Når pakken er ankommet til pakkeshoppen, vil du modtage en sms/mail med oplysninger om, at pakken kan afhentes.

Det er også muligt ifølge aftale at afhente varer hos butikken i Ørum i åbningstiden. Når du afgiver ordren, vælger du “Afhent hos Garn garagen i Ørum”. 

OBS!  I juli måned 2022 holder vi sommerferie og sender kun ordrer om onsdagen

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Garn-garagen.dk

Ved NoPB ApS
Rådhus Alle 5
8830 Ørum Tjele
Email: butik@garn-garagen.dk

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Varereturnering
foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Vedlæg fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis seddel med ordrenummer, kopi af ordrebekræftelse eller kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel til den konto, som blev brugt til betaling.
 

Persondatapolitik 

Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på Garn-garagen.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Garn-garagen.dk.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Garn-garagen.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. 

Personoplysningerne registreres hos Garngaragen. Den dataansvarlige er garn-garagen.dk

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Garn-garagen.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra [Din Butik]. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

Som registreret hos Garngaragen har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: butik@garn-garagen.dk.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte butik@garn-garagen.dk.   Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  
 
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.03.2020

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Garn-garagen.dk

Ved NoPB ApS
Rådhus Alle 5
8830 Ørum, Tjele
Email: butik@garn-garagen.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)